makeup tips: skugga istället för penna

När jag sminkar mina ögonbryn använder jag mig av en pensel och ögonskugga. Jag har testat att göra ögonbrynen med penna men tycker inte det är lika fint och det blir så mycket snyggare med skugga. Den ögonskuggan jag har använt är snart slut (som egentligen är en riktig ögonskugga, funkar det också) så jag gick in på Åhléns och hittade det jag sökte. 
 
Detta är alltså ögonskugga för bryn och det är i tre färger. Perfekt om man ska sminka någon annan eller som jag gjorde igår, tog den ljusare för att få makeupen lite mer naturligare. Annars brukar jag köra på lite mer färg som jag har gjort på den sista bilden här nere. Priset ligger på runt 85-89 kr så inte så illa jämfört med vad jag annars har sett. 
 
Så mitt tips är att använda skugga till ögonbrynen. Skuggan ska vara helt matt och jag skulle även säga att detta är lättare att applicera för en nybörjare. Det ser mer naturligare ut och snyggare enligt mig. ♥
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback