recept: nyttiga plättar

Jag var så sugen på bananplättar och jag har för mig att jag redan skrivit receptet i ett inlägg så jag gick tillbaka i bloggen lite och kolla men hittar verkligen inte det men bara för att så ska jag skriva det nu. Så gott, så lätt och det tar knappt 10 minuter och dessutom är det nyttigare än vanliga pannkakor. Passar till mellanmål, frukost eller bara när man är sugen på någonting eller hungrig och behöver någonting snabbt. 
 
Ingredienser
1st ägg
1st mogen banan
0.5 dl vetemjöl (kan bytas ut mot ett annat mjöl om man så vill)
Vaniljsocker för smakens skull, kan bytas ut mot någonting annat och man behöver inte heller ha med det i. 
 
Tillagning
Mosa bananen i en djuptallrik. Tillsätt ägg, mjöl och vaniljsockret och rör ihop till en smet. Värm stekpannan till medeltemperatur. Tillsätt smör i stekpannan för stekning och börja grädda plättarna tills de är gyllenbruna, ca 1 minut på varje sida.
 
Man kan servera detta med en massa goda frukter men mina frukter hemma såg inte så goda ut så jag ringlade lite honung över mina plättar och de blev jätte goda och godast är att dricka mjölk till men man kan lika gärna dricka vad man vill till! ♥
 
 


Annika

Mumsigt :)

2014-03-15 / 21:02:09
BLOGG: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback