Skönhetstips - En lätt makeup

Nu ska jag tipsa om en liten sak här. Jag själv tycker ju om smink men jag tycker inte det ska bli för mycket. Det är inte snyggt. 
 
Idag täckte jag mina orenheter i hyn med en BB-cream, lätt att arbeta i ansiktet och blir ganska bra men det håller inte så bra. Till det lägger jag ett puder. Har bytt puder nu för att  det förra jag hade så fick jag som små röda streck i ansiktet, först viste jag inte vart det kunde komma från men sen kollade jag på pudret och såg små röda prickar i det. Hel sjukt tycker jag då.
 
Sen fixar jag mina ögonbryn. Först formar jag dem som jag vill ha, sen lägger jag en mörkbrun ögonskugga på dem.
 
Sen lägger jag lite sol puder på kinden, under kinden för att vara exakt och lägger sedan en lite mer rosa rouge på kindbenen och så att det smälter in med solpudret så att det inte blir en massa streck.
 
Ibland har jag eyeliner eller en kajal men idag hade jag inte det vilket jag tycker man kan bestämma själv.Istället jobbar jag med en champagne rosa ögonskugga som du lägger på hela locket. Mitt är ganksa ljust och snart behöver jag nytt också.. 
 
Sen maskara. Använder två. Först en som jag ''formar'' fransarna och en som ger mer volym. Jag skulle aldrig kunna klara mig utan maskara.
 
Så här såg jag ut idag. En lätt makeup som är lätt att göra också! ♥



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback