Skönhetstips - Hur jag tar hand om mitt hår

Eftersom att jag har en blogg torka nu tänkte jag att man kanske kunde skriva mer om mina egna skönhetstips. Tänkte då skriva om mitt hår.
Detta är vad jag använder just nu och det funkar för mig. Måste tycärr klippa mig som snarast då mitt hår har blivit så slitet efter ombrén. Håroljan är bäst! Luktar gott och gör håret väldigt fräscht och inte alls flottigt som vissa andra kan bli (om man inte går sta och tar för mycket). Det står på flaskan att man ska ta 1-2 pump men jag tar upp emot 3-4 och det är för att jag har så tjockt och långt hår. Detta ska alltså hjälpa och det gör det faktiskt lite. Just nu så letar jag röven av mig (ursäkta mitt ord val) efter en hårinpackning så om någon har tips om en bra hårinpackning så lämna en kommentar. Jag försöker pricka att duscha åtminstånde varannan dag men jag har vant mitt hår nu så nästan var tredje dag räcker. Man ska helst inte tvätta håret mer än 3-4 gånger i veckan och det beror på att du har egna ''oljor'' i håret som hjälper till emot torr hårbotten och hjälper håret att växa. Är jag i min sommarstuga behöver jag oftast inte ha schampoo eller balsam för att jag badar så mycket så det blir rent ändå. Jag behöver bara tvätta kroppen så jag inte luktar skunk. 
 
Jag hoppas detta hjälpte lite och har ni frågor så lämna en kommentar eller varför inte mejla mig till [email protected] ♥



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback