Dagens Makeup: Glitter Naglar Till Nyårsafton Tutorial

Till nyår tycket jag att det är jätte kul att fixa naglarna för att då kan man verkligen fixa dem snygg! Jag har gjort mig snygga naglar nu som jag vill dela med mig av.
 
Jag har använt mig av:
Genomskinligt nagellack från Depend
Glitter lack från Depend.
En smink svamp.
 
Till en början kan man fila naglarna och lägga på en Nail Vitamin Cream för att mjukna upp nagelbanden och eventuelt om man har torra händer så kan man smörja händerna med en handkräm. 
 
Börja med att lägga ett tunt, tunt lager av genomskinligt nagellack. Det ska bara vara ett svep för att det ska torka snabbt och inte bli för tjockt. Det ska bara ligga där.
Sen är det dags för glittret. Då kan man ta en smink svamp som man använder till t.ex fondation. Och dem kan man hitta billiga på H&M. Man tar det glittriga lacket och lägger lite på sminksvampen och sen duttar på nageltopparna. Låt det torka! 
Sen ska man ta på det genomskinliga lacket igen. Ett lager räcker men det skadar inte om det blir ett till. Man kan ju försöka hitta ett lack som har lite mera glitter i sig. Jag hittade inte det men detta får räcka. Man kan ju också kompinera andra färger och glitter lite hur man vill, det är bara fantasin som sätter gränser, haha! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback