vila i frid

När man har husdjur så tänker man oftast aldrig på när de ska försvinna. Man tar förgivet att de alltid ska finnas där. Sen händer det någonting eller de blir sjuka och man vet inte vad man ska göra eller vart man ska ta vägen. 
 
Igår när jag kom hem från dansen kom jag in och såg direkt på mamma att något var fel. Hon sa till mig med gråten i halsen att kolla i buren. Förstod vad hon menade och kollade dit. Där låg min hamster Ziid invirad i handduk, så söt så men helt livlös. Jag hade bara väntat på det här i flera dager eftersom att han hade varit väldigt slö och jag och mamma hjälptes åt att få han att både äta och dricka i säkert tre dagar. Hade hopp men visste att jag inte skulle ha för höga förväntingar. Han hade trotts allt precis blivit 2 år och var gammal eftersom att hamstrar inte blir så mycket äldre. Men det gick snabbt. 
 
Måste bara varna er som har hamster, råtta eller mus att ALDRIG ha sån där bomull man kan köpa i djuraffärerna. Sånt där de har och boa med. Förra torsdagen när jag kom hem och skulle ta upp han så hade bomullet tvinnats runt hans vänstra tass. Som tur var att jag tog upp han då för det hade nog inte suttit alls länge. Jag och min syster får nästan lite panik och vi vet inte vad vi ska göra men vi försöker ta bort det själva. Önskade att jag hade fått bort det själv för jag tror att veterinär besöket bara påskyndade hans död. Det blev för mycket för han och han blev sjuk. 
 
Jag är såklart glad att han slipper lida men trodde inte att det skulle gå så snabbt. Vila i frid älskade Ziid, saknar dig otroligt mycket. Du var speciell. ♥
Detta är en bild jag tog för två somrar sen. Så fin! ♥
Och här ligger han. Vi tog en låda och bäddade ner han med ett tyg. Så hemskt när sina favorit djur ska bort.. ♥
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback