American Pancakes

Jag har gått och blivit sjuk. Feber, ont i halsen, ont i kroppen och mår inte så speciellt bra. Det började igår att jag frös jättemycket att jag tog på mig min jacka inomhus och satt vid elemtet men fortfarande hackade tänder. På kvällen hade jag dans också vilket jag kanske inte skulle varit med på. 
 
När jag vaknade blev jag lite sugen på pannkakor. Jag ville testa på American Pancakes. Jag är egentligen ingen pannkaks-unge, har jag nog aldrig varit men det här var faktiskt okej. Jag ska faktiskt skriva receptet för er också! 
 
Ingredienser 
 
1st ägg
1,5 dl mjölk
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
Lite vaniljsocker
Smör till stekning
 
Så här gör du
 
Blanda ägg, vaniljsocker och mjölk. Blanda sedan de torra ingredienserna ihop i en annan bunke. Sen tar man de torra ingredienserna och blanda ner dem i den andra bunken med ägg, socker och mjölk i, försiktigt så att det blir en kladdig smet. Ta i smör i en stekpanna och börja steka. Sen är du klar!
 
Till topping kan man ta vad som helst. Just idag tog jag lite ljus sirap och banan uppepå men det passar även med en massa andra frukter och bär, säkert jättegott i sommar! ♥
 


coffeeandcupcake.blogg.se

Så gott :) Ha en trevlig eftermiddag :)

2014-03-05 / 15:23:11
BLOGG: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback