så här gör jag mina collage

Jag fick en fråga om hur jag gör mina collage och vart jag gör dem. Jag gör dem på Picmonkey.com och tänkte visa lite snabbt hur jag gör dem för er som aldrig hört talas om Picmonkey. 
Med Picmonkey kan man även redigera, dock måste man uppgradera för att kunna använda allt men det funkar jättebra när man ska göra sina collage och då trycker man på Collage för att sen bestämma vilka bilder man ska göra collage av. 
Nu har jag tagit tre bilder från WeHeartIt och om man trycker på Open Photos så kan man lägga till flera bilder men vi börjar med tre. 
Sen väljer man hur man vill ha sina bilder. Alltså hur man vill att det ska se ut. 
Nu ska du ändra storlek. Jag har 730 på bredden för att det är det måtten jag ska ha till min blogg. Här ändrar du också hur glest eller om du vill att dina bilder ska sitta ihop. Om du nu skulle vilja ändra hur glest du vill ha det så kan du även byta färgen som finns bakom bilderna. Jag brukar alltid ha vitt men ibland kanske man skulle vilja ändra. 
Och nu är det bara att dra bilderna där du vill ha dem och sen spara, där det står Save. Klart! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback