gröt med ägg

Att ha ägg i min havregryns gröt har verkligen blivit min favorit frukost. I morse när jag gjorde den så hade jag även i hasselnötter, mums sa magen! 
 
Det du behöver är:
1 dl havregryn
1 ägg
2 dl vatten
salt
 
Så här gör du:
1. Häll upp havregryn i en ljup talrik och sedan vatten.
2. Ta ett glas och knäck ägget där i och ta i lite salt, blanda i hop med en gaffel.
3. Häll ägget över havregrynen och blanda ihop allt med gaffeln.
4. In i micron i 3 minuter, 650-750w.
5. Rör ihop allt sen när det är klart! Sen är det klart.
 
Det man kan ha i till som jag brukar ha i är, mjölk, honung och någon nötsort ibland har jag i bär eller banan men det får man ju såklart bestämma själv! ♥
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback