Skönhetstips

 
Jag har gjort en ny kategori som heter skönhetstips. Där tänkte jag att jag nångång ibland skulle kunna skriva lite om min tips och hur jag gör för att mitt hår ska få liv(eller hur man ska kalla det.) Jag har lite tips som jag har läst och själv gör och tycker det funkar helt bra! Vi börjar med håret.
 
Hur tvättar man håret rätt? Jag har nästan alltid trott att när man ska ha inpackning ska den vara först sen schampo och sen balsam. Men i själva verket för att få bästa resiltat så ska du ha, shampo först sen inpackning och sen balsam. Jo det är så här att. Varför man ska ha schampo i först är att det typ öppnar upp hår stråna för att bli beredda på att få sin kur med t.ex inpackning eller balsam. Schampot ska du massera in från hårbotten och ut och schampo renar också håret.
Sen till inpackningen så lägger du i det i håret och det ska ligga på topparna för inpackningen ska kunna verka bäst där det är som mest slitet och det är ju topparna som kommer i kläm och blir som mest slitna. Inpackningen låter du ha i i ca, 5-10 minuter.
Sen till balsamet som ska försköna och göra håret lätt att borsta ut tovor och att det ska bli glansigt och bra men det förnuliga är att när du ska skölja ur det så ska du skölja med kallt vatten(nästan iskallt) för det gör så att håret blir starkare och att balsamet ska verka bättre. Sen när du ska ta handduken och torka det ska du typ "klappa" det inte ruffsa det för det gör det också risigt och tovigt och det vill man inte ha. Och det bästa du kan göra åt håret är att låte det få själv torka, då mår håret bäst men om du måste torka det så glöm aldrig värmeskydd! Det är super viktigt för att inte vilja låta hårtorken göra håret risigt och inte alls bra.
 
De produkter jag använder är: Som schampo och balsam använder jag alltid head and shoulders dry scalp care som är för torr hår bottnen och jag är en sådan som får lätt torr hår botten.
Detta är min hårinpackning jag använder, tycker den är väldigt bra! Luktar gott och såklart så är den för färgat hår. Jag använder inpackning runt 1-2 gånger per vecka.
Värmeskyddet jag använder som går att köpa på olika mataffärer och säker Åhlens. Det gör håret glansigt och lätt att bearbeta med plattången och låcktong och såklart hårtorken!
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback