Skönhetstips, ansiktet.

Det är viktigt att du varje dag tvättar ansiktet, speciellt om du haft smink på dig!
Jag kan tänka mig att vissa tänker att man inte behöver tvätta ansiktet om man inte haft smink på sig. Men det roliga är att under dagen så dras smutts och skit till ditt ansikte för skulle du ta en ansikts servett och tvätta ditt ansikte endå så skulle den bli smuttsig fast att du inte haft smink på dig!
Och man ska helst tvätta sitt ansikte både på morgon och kväll för att under natten så pulserar porerna och helt enkelt skiten måste bort för att din hud ska kunna andas och för att sminket ska kunna sitta bättre och inte täppa igen porerna ännu mera. 
 
Det här använder jag! Och det funkar för mig. Jag köper dem ur en katalog från Oriflame. Och helst när man tvättar ansiktet så ska man tvätta med samma serie, alltså samma produkter för att som sammarbetar bäst med varandra. Så ansiktstvätt, ansiktsvatten och aniktscreme ska vara i samma namn kan man väl säga. 
 
Sen kan det vara bra att peela aniktet ibland. Det gör så att huden blir stimulerad och blodflödet blir lättare och man tar bort dödahudceller som bara ligger och skräpar på huden.
 
Bilden var väldigt liten men denna använder jag till peeling. Och den är också i samma serie som dem produkterna som jag visade längre upp. Peeling kan du göra ungerför 1-2 gånger i veckan men det räcker med 1 faktiskt men det gör ingenting om du orkar peela en gång till. 
 


THILDAS DIARY ♥

Hejsan, hur är det med dig? :)
Kramis!

2012-10-14 / 17:15:25
BLOGG: http://thildasdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback