Summering av mitt 2012

Januari: Denna månaden i början av månaden blev jag 15 år. Ska jag vara helt ärlig så var min blogg ganska så tråkig då och i januari så var jag förkyld ganska många gånger också haha.
 
Februari: Då fick jag besök av min tremänning/syssling som alla år. Det är ju det kan längtar till haha! Jag gick ju bara i åtta då ju! Helt sjukt vad tiden går snabbt! Jag hade en aning massa plugg då också så mina inlägg bestod av att klaga på det. Haha. Mycket tittande på en massa TV-serier som jag fortfarande är ganska så besatt av, hihi. Speciellt Vampire Diaries. Jag praoade på Life denna månaden med Julia
 
Mars:Slutet av februari och början av mars var ju min tremänning här och vi åt sushi och hade det jätte bra! i gjorde chokladbollar men lite eget recept eftersom att ingredienserna man ska ha inte riktigt fanns hemma. Haha. Min syster hade äran till att fylla 18 (!) Stor hon har blivit min storasyster! Jag började med mitt mopedkörkort och mina eftermiddagar efter skolan var att knata ner till körskolan (ska ju snart börja med bilkörkort, blir ju 16 om snart en vecka!) Jag måste ha haft (eller så har jag det) ett dåligt immunförsvar för jag var förkyld stup i kvarten ju! Haha. Jag höll på för fullt med konfrimationen också och var till Västerås med konfagruppen.
 
April: Hade min första mopedkörning med körskolan. Kan säga att jag frös som en galning när jag åkte. Det blev påsk och jag for till Stockholm några dagar med syrran. Inte så mycket roligt som hände denna månad. Bara det vanliga.
 
Maj: Jag var ganska så bra med att träna eller ute och jogga och var ganska så tränad där ett tag. Haha. Min bror fyllde 11 år. Gjorde cupcakes (mums) Jag var på ett konfrimatitons läger och det var inte direkt vad jag tycker om, haha. Men jag överlevde. Loreen vann ju eurovision och där med hela Sverige kan man väl säga. Jag var också ganska mycket ute i trädgården med mamma.
 
Juni: Denna månaden slutade jag åttan. Fick ett sommarlov tillslut. Detta började med en vecka på Nyckelön och det är ett minne jag kommer lägga i minnesburken. Och ja, jag sa nästan hela tiden att jag ville hem. Men med en massa undrbara och roliga människor så gick det också, man kan ju säga att jag överlevde en vecka på en öde ö. Haha. Jag kom hem, tog komfrimatin och där med blev det firande och jag fick presenter och en massa pengar och det gjorde så att jag äntligen kunde köpa min systemkamera som jag hade velat ha väldigt länge! Äntligen började det bli roligt här i bloggen med en massa olika bilder. Min katt fick oftast stå som modell. Men det tyckte och tycker han är kul för han gillar det faktiskt. Lovar! Han posar alltid framför kameran när han hör det där lilla ljudet innan man tar kortet. Haha. Och som man äntligen fick säga: Sommar! 
 
Juli: Mina fotograf fingrar sprudlar som mest och bloggen består mest av bilder så tar jag äntligen mitt mopedkörkort (!) Man fick sig en liten frihet där med att nästan kunna åka övrallt dit man ville. Nu fick cykeln stå och råsta lite. Mamma och pappa fyllde år och även katten Sigge. Denna månaden blev en sorg för många också. Just denna dagen jag klarade mitt mopedkörkort fick fem brandmän sitt liv till fara, stupade ner med brandbilen ner för ett stup och två av dem fem som var med i den olyckan fick inte sitt liv räddat. Mitt hjärta blöder lite för dem här brandmännen som inprinsip är våra 'hjältar' fick sitt liv helt annorludna p.g.a att dem var tvungna att hjälpa andra. Jag säger det att man önskade man kunde göra allt i denna värld och kunde återupliva människor! ♥
Augusti: Jag åkte på kryssning och åt god mat och vi hade även tur med vädret jag och min familj. Jag började kolla en massa på Pretty Little Liars eftersom att jag och min kusin kollade mycket på det nät vi träffades i min sommarstuga och jag som är en serietok kunde inte sluta kolla på den så direkt jag kom hem så köpte jag den på nätet, haha. Och fortfarande mycket fotande och skolan började igen och jag började i nian. Åkte till Sälen som alla år. 
September: Jag försökte göra en sådan där Dag För Dag men jag kom inte så långt, hehe. Jag vet att jag, Julia och Samuel tog oss en lång moped tur in någånstans där jag aldrig har varit. Ett litet äventyr kan man väl säga at vi gjorde. Min största kärlek formade sig i denna månad och det stavas med stora bokstäver ONE DIRECTION jag kan bokstavligen gråta när jag kollar på olika videos med dem på youtube och när deras låt Little Things kom ut så satt jag på sängen min helt tyst och när det började spela så fick jag tårar i ögonen. Det kan vara lite jobbigt att bli så besatt men detta har blivit jag och det är någonting jag tycker om väldigt, väldigt mycket! 
 
Oktober: Skolan och livet lekte! Dags för höst och mina One Direction feelings låg högst upp! Jag började även att visa upp det jag också tycker väldigt mycket om nämligen skönhet! Visade mina tips och sånt och det viades i statistiken. Det blev också roligare att blogga än att man skulle gå och läsa samma gamla hela tiden nästan, haha. 
 
November: Första snön kom och lite julkänsla fick man ju också! Men den blev starkare mer in på december tycker jag. Mycket musik lyssnande och bara helt enkelt en vanlig månad. Inte mycket som hänt heller. 
 
 
Eftersom att det är december nu så hoppar vi över denna månad. 
 
Nånting ni kanske inte lagt märke till men som kanske ni kan få en liten 'aha' upplevelse är ju att i och med att jag började träna ganska bra så gick jag ner i vikt. För att vara exakt 7-8 kilo faktiskt. Jag åt bra och sånt. Sen gick det jätte snabbt och tre kilo var borta och det var pga stress i skolan och inte lika mycket mat som jag kanske brukade äta. Men nu hoppas jag att den stannar ett tag för det var ju egentligen inte vad jag hade tänkt mig eller vad man ska säga. Det bara hände liksom! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback